Dlaczego warto inwestować w eventy?

Współczesny marketing nieustannie ewoluuje. Jeśli chcemy dotrzeć do klienta, musimy uwzględnić to, że metody, stosowane jeszcze kilka lat temu, obecnie nie działają. Namawianie na produkt czy usługę, wciskanie ulotek, atakowanie skrzynki mailowej odnosi efekt odwrotny do zamierzonego. Jak więc dotrzeć do klienta? Spotykając się z nim. Gdzie? Najlepiej na evencie.

Event marketing

Obiekty konferencyjne w Warszawie i innych dużych miastach coraz częściej są miejscami wydarzeń, adresowanych do masowego odbiorcy. Celem takich działań jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców oraz ich emocjonalne zaangażowanie w nasz projekt. Jeśli się to uda, można mówić o sukcesie, nawet, gdy dotyczy tylko części zaproszonych. Dobrze zaplanowany event pomaga zwiększyć świadomość marki. Bardziej angażuje pracowników, przyczynia się także do wzrostu sprzedaży produktów i usług. Efekty event inwestycji łatwo zmierzyć. Wnioski przydadzą się przed organizacją kolejnego wydarzenia tego typu.

Event inwestycja

Scenariusz wydarzenia w obiekcie konferencyjnym w Warszawie jest uzależniony od grupy docelowej. Szeroko rozumiani klienci najlepiej poczują się na evencie masowym, otwartym, typu koncert plenerowy. Pracownicy i partnerzy handlowi bardziej pasują do wydarzeń typu szkolenie, wyjazd. Pierwsza grupa to plan na sporą ilość uczestników. Przekaz dla nich musi być jasny i krótki, ponieważ nie ma czasu na indywidualne spotkania. Event można połączyć z promocyjną sprzedażą konkretnego produktu. Część osób go kupi, inni o nim opowiedzą, niosąc reklamę dalej. Wydarzenie, kierowane dla węższej grupy to szansa na wyższą jakość. Uczestnik ma szansę zadać pytanie i usłyszeć na nie odpowiedź.

Coraz więcej eventów

Nie ma branży, która by nie doceniła potęgi eventów. Dlatego obiekty konferencyjne w Warszawie są oblegane przez cały rok. Lżejsza forma podania informacji o marce i produkcie najlepiej trafia do odbiorców. Wiedzą o tym wszyscy uczestnicy a przekonują się w tym temacie również szefowie firm, dla których event to wydatek. Jednak taka inwestycja bardzo się opłaca. Większa ilość wydarzeń tego typu przekłada się na rosnącą konkurencję i liczbę pomysłowych wydarzeń.

Dobrze przemyślany event, który jest dodatkowo wsparty medialnie ma szansę mieć większą siłę oddziaływania niż kampania medialna, którą będzie wspierał event. Zwłaszcza, że o wsparcie medialne można powalczyć na bezpłatnych kanałach w mediach społecznościowych.